EGO!

Varför röker man, för att det är "coolt" i alla fall måste det ju ha börjat så, det kan ju inte ha börjat med att det är gott, och beroende framkallande. Visst fest röka, å nog är det ju festligt att sakta men säkert ta livet av sig och andra. Finns det något festligeare, han att självmordsbomba? att sätta ut en bomb som dödar så många mer än sig själv. Jag är passivrökare, och det är inte bara som alla är. Sofia röker, ibörjan när hon ville att jag sku följa henne ut så var det hemskt. Men det förändrades, nu springer jag med, ber om det, stannar extra när någon röker. Det skäms jag över, för jag får ju in nästan lika mkt gifter som en rökare. Det är så sjukt egoistiskt. Min pappa rökte, det var inte det som tog livet av honom det var inte de som orsakade cancern, men det påverka, det påverkade enormt. Jag minns mig själv som 4 åring att jag tjatade på pappa. Mormor och Morfar hade just slutat och jag började fatta allvaret i det. Jag tjata o tjata, han tyckte det var jobbigt. Jobbigt att hans dotter ville ha kvar han i livet så länge som möjligt. Han var tvungen att sluta det gick inte med knappen i halsen, jag vill inte säga att jag vann, att jag fick som jag ville. På ett sätt var det väll hans straff för att ha rökt. Men inte är jag nöjd för att han inte röker längre. För han finns inte mera, han tog inte självmord, fast på ett sett så var det väll så det var. Pappa skulle inte vilja att jag skrev så här, för han vet att det är sanningen. Det är så jävla egoistiskt att röka, för vem är det som oroar sig för att förlora personen, den runt omkring, de som tjatar, kanske de som röker med.förlåt, bara mina åskiter och tankar

//pauline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0