brandKVINNA

ja? varför inte? det har ju typ setts som att det ska va män, men hallå så uteslutande av kvinnor att de tillochmed heter brandman är väl att gå lite långt?
Ja det satt jag och tänkte på när jag löste mina roliga ja vad det nu är:
Jag klarar ut dem jätte snabbt och det är typ läskigt. alltså snabbt
snabbt! typ första försöket och asså jag e ju inte precis ett geni så jag borde
inte klara det :S skryt skryt förlåt?

Jag vill bli journalist, asså jag är konstig: veterinär, sjuksköterska,djur-
skötare(delfin) sjukgymnast
och nu journalist... typ skillnad mot mina
andra alternativ...
nu ska jag gå å gräva djupare o se om jag hittar nå svårare ---^
//Pauline

Kommentarer
Postat av: Jonas

brand MAN är helt enkelt ett konservativt namn, jag hade inte haftnågot emot att säga brandkvinna

2010-02-16 @ 17:12:32
Postat av: Pauline

men om man ska ha ett namn på ett yrke som inte är man eller kvinn? man kan ju inte säga att man jobbar som brand

2010-02-16 @ 18:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0